Diskuse

Úterý
21.4.2009
Zpět
  • Alois:

    Zdravím Karla a tyto řádky vůbec nemyslím ironicky a nikoho nechci napadat.
    1) RCV2 – tam beru naviják jako jednu z možností vlekání doufám už bez dalších diskuzí. Návrh v paragrafovém znění byl zaslán. Věřím, že to Karle podpoříš. Na tebe se všichni ze svazu vymlouvají.!!!
    2) F3J – téměř stejní piloti. Na národních závodech navijáky povolit, stejně jako v sousedních zemích. Jinak bude účast stále menší. Mladí nepřibývají a ostatním přibývají léta. Pokud se s tím nic neudělá tak hrozí, že na soutěžích se sejde 10-20 učastníků. Vyjimka může být při vypsání MR kde bude pouze ruční vlek.
    3) Nová kategorie s navijákem, kdo ji bude pořádat bez zkušeností a znalostí?? Tři kluby v celé ČR.
    Pokud nechceš, aby zde vládla anarchie (ignorování platných pravidel) tak s tím něco dělej, na tvůj souhlas čeká celá větroňářská veřejnost. Zdraví A.H.

  • k.k.:

    po celé řadě dlouhých a opakujících se diskusí jak a co létat i nelétat na navijáku se mi v této chvíli zdá nejlepším řešením nechat F3j i RcV2 tak jak jsou .
    - od zápočtové F3j výše se nedá s pravidly manipulovat a vlastně jiné soutěže už nejsou…
    - zastánci stávající RcV2 se také nemohou shodnout na nějakém přijatelném doplnění pravidel.

    Takže nejjednodušší bude – nová kategorie pro Rc větroně a naviják.
    Tam jsem rychlé dohodě přesvědčen.

  • Jirka K.:

    Jak jsem již psal, v zahraničí na místních soutěžích je v F3J povolen naviják (F3B). Myslím, že si to pořadatelé dělají jako místní úpravu. Určitě to nemají schválené svazem té země. U mezinárodních soutěží je to jiné, tam se musí létat podle FAI pravidel. Nechal bych na pořadateli jetli povolí u F3J naviják. Snad nikdo nečeká, že nám svaz oficiálně pro ČR povolí v F3J naviják. To je nesmysl. U RC-V2 by jsme měli bojovat za začlenění navijáků do pravidel.

  • Petr M.:

    Včera jsme létali Pražskou RCV2 a jedna skupina, z jednoho startoviště létala na navijáku, další dvě skupiny se vlekaly ručně. Soutěž se odlétala bez problémů, a řekl bych, že výšky z navijáku byly menší. Přistání jsme počítali jako u F3J po 20cm. Jsem přesvědčený, že se tím eliminuje nepřesnost časoměřičů. Přimlouval bych se, aby i v RCV2 se takto bodovalo oficielně přistání.

  • Ivo Lžičař:

    už v počátcích této diskuze o navijácích jsme zdůrazňovali použítí navjáků na F3J v národních soutěžích. Pravidla FAI jen tak nezměníme a ani to nikdo asi nechce.
    Prosím Michala V. jestli už má hotový ten překlad Griniho dopisu?
    Ten taky jasně říká že navijáky používají, jsou fajn, ale na soutěže eurokontestu si je nedokáže představit….

  • Alois:

    Lubošku, ty co jezdí na mezinárodní soutěže F3J ať si klidně vlekají ručně, ale my amatéři budeme používat naviják!!!! Alespoň v Č. Třebové a pokud nebude povolen tak nikam jezdit nebudem, soutěží RCV2 je dost a navíc bude asi i nová kategorie na navijáku.

  • Luboš Pos.:

    Zdravím, na RC V2 bych používání navijáků neviděl jako velký problém, samozřejmě navijáků dle pravidel F3B, ale na F3J bych byl opatrnější s místní úpravou, protože si myslím, že start na navijáků je odlišný od startu s běžci a je potřeba model na to seřídit a pokud nebudou navijáky povoleny mezinárodně, tak pak se nám může stát, že na mezinárodkách ani nebudeme umět vlekat, a další věcí je také, že se mám zvýší náklady na udržování jak silonů na ruční vlek tak do navijáků.
    Takže závěrem, proti používání navijáku na F3J nejsem, ale pokud to nebude schváleno na FAI tak myslím, že bychom neměli dělat žádné místní úpravy.
    S pozdravem Luboš Pospíšil.

  • Zdeněk:

    Michale, já nemám s navijákem problém a nemám ani problém s postupen prosazení navijáku, který se nyní uplatňuje. Je fakt, že může být asi komplikace u mezinárodní soutěže, protože změna FAI pravidel má svůj časový průběh. Ale pokud dojde k dohodě, že se to bude příští rok u nás létat s navijákem a řekne se dopředu jak, tak jsem vpohodě. Zd.

  • P.K.:

    Proti používání navijáků ja osobně nic nemám.Nelze napsat jen větu umožňuje se start na el. navijáku.Ten naviják musí být podle nějakých pravidel.Oháníte se že ve světě se to již létá ale tam nikdo nepoužívá naviják co by nesplňoval pravidla F3B.Když budeme létat na navijáku bez omezení můžeme v tu chvíli zrušit pro ruční vlek délku silonu 150 metrů ať si každý vezme silon jaký chce!!!!!!

  • m.v.:

    S Karlem K. jsem dnes mluvil a je pro navijaky. Jedine, v cem vidi problem (a nejen on :-)
    je kombinace gumicuk-navijak, v mejlu to je napsany spatne. Ostatni potencialne problemovy
    situace (hlavne krizeni snur) se daji resit podle F3B. Znamenalo by to doplneni povinnosti
    stahnout po rucnim vleku silon jako u F3J a domotat padacek do kladky. V pripade, ze bude
    mit nekdo cizi snuru prez svoji a bude chtit letet, tak ma narok na opravu. Pokud to bylo
    kvuli pretrzeni te cizi snury tak bez trestu, pokud jenom nebyla domotana, tak penalizace
    pro toho pilota.
    V F3J bude asi problem aby to mohla byt zapoctovka, protoze “… pravidla jsou jednou dana a jejich jakekoliv upravovani, aby nekomu vyhovovala, je nepripustne!” (Zdravim do Holic :-D ). Tezko rict, jestli ma trener tolik pravomoci, aby to sam mohl prosadit. Pri hlasovani ma jenom jeden hlas…. Je zrejmy, ze P. Cejnar bude “tlacit” tu svoji novou kategorii a vypada to, ze J. Vosahlo ho bude podporovat.

  • Ivo Lžičař:

    přátelé,
    chtěl bych vás poprosit o trpělivost, pokud se váš příspěvek hned nezobrazí. Něteré příspěvky jsou zachyceny jako spam, který samořejmě taky chodí. problém řešíme, zatím zachycené příspěvky musíme povolit ručně. Takže není to cenzura, ale problematika spamů.
    díky za pochopení
    Ivo

  • Jirka K.:

    Diskuse se pěkně rozjíždí i na nových stránkách. Já jsem teď trochu zaneprázdněn. Dělám opravy na baráku. Dvě místnosti mám úplně rozbourané. Nové podlahy, dveře, kuchyň atd.
    Teď tedy k tématu navijáky. V F3J bych se nikoho neptal a dělal bych to jako místní úpravu. Všude ve světě se to takto létá i když všude platí mezinárodní pravidla kde naviják není. Jestli dá trenér tuto soutěž jako zápočtovou je jen na něm. V RC-V2 kde platí národní pravidla, nevidím problém vložit použití navijáku do těchto pravidel. Asi to tedy nepůjde jednou větou, ale nějaké zkušenosti jsou, tak by se to dalo dát dohromady. Vymýšlet další kategorii je nesmysl. Jestli jsem dobře informován, tak trenér má výhrady ke kombinaci naviják – gumicuk. Jsem tedy pro gumicuk z prvidel vyškrtnout. Naopak bych nechal i možnost ručního vleku. Podle mne by se měl vyjádřit v této diskusi trenér, aby jsme věděli jaké má výhrady k použití navijáku. Určitě tuto diskusi sleduje. Měli by se vyjádřit i další piloti, kteří tyto kategorie létají.
    Zatím čau a doufám, že přijedete do Jehnědí na RC-V2.

  • Komár:

    Email od AH na mě nešel, ale předpokládám, že šlo o úpravy pravidel tak, aby umožňovali startování na navijáku.
    Vzhledem k reakcím bych skoro řekl, že nejlepší by byla taktika “když se nebudeme nikoho ptát na svolení, tak nám to nikdo nezakáže”. V kategorii RCV2 bych se fakt nikoho neptal a prostě dal start na navijáku jako místní úpravu.
    U F3J je to horší kvůli výběru reprezentace, ale stačí znát názor trenéra (jak on se k tomu staví, ví někdo?).

  • miho:

    Pro Ivoše, koukni na to 49°53,35 16°36,438 nevím jestli to vůbec půjde odeslat čus krásný výkend Míra

  • AH:

    Vážení, pan Vosáhlo za nic nemůže!!!! Ten se do návrhů na změny v pravidlech nemíchá!! Ten jen je stilizuje jak česky tak právně. Návrhy koriguje pan Koudelka ml. a p. Cejnar. Ty co řeknou tak to výbor schválí. Takže diskuze by měla směřovat k těm dvoum.

  • Petr L:

    Pohled funkcionářů je vždy specifický. Já si například z loňské diskuze velmi dobře vzpomínám na “argument” jednoho z nich (ale jestli to byl zrovna p. Vosáhlo už nevím), že více kategorií v termických větroních není problém, protože se vyznačují vysokým zájmem soutěžích a vysokým počtem startujích na soutěžích.
    No comment…

  • Jirka L:

    Přidám do diskuze je tolik, že některé výplody p. Vosáhla jsem měl možnost číst. Většinou to bylo “právnické slovíčkaření”, aby byla pravidla výkladově v pořádku. To, že navijáky musí být samostatná kategoire mi ale pěkně hlo žlučí. Čím více kategorií, tím méně soutěžících!! Je to pěkná blbost, drobit F3J a RCV2…už 2 kategorie je tak akorát (možná až moc). Jak psal Ivoš L., mluvit do toho mají především ti, kteří to létají a až potom bafuňáři.

    Mimochodem, až se diskuze pořádně vyvine, tak myslím, že p. Vosáhlovi přijde “anonym” s kopií diskuze :D

  • m.v.:

    Trochu z jineho soudku: RCE-J-N-O-S-V-W-K-7 Uhodnete co je to za kviz? :-) Jde o nazvy platnych nebo pripravovanych pravidel pro elektry. Lisi se jen velmi malo. Aby vetrone nedopadly podobne: V2 s jednim bezcem, se dvouma, z navijaku, z gumicuku 2 serva, k tomu V3, F3J s bezcema, z navijaku, z obojiho….. Kde ale brat pro tolik kategorii piloty? :-) )

  • m.v.:

    Jestli byl navrh na upravu pravidel podan ve stylu “pridejte tam vetu ze se muze letat na navijacich”, bez jakekoliv argumentace, tak se ani moc nedivim. A po kauze s jednim bezcem bych se opravdu divil, kdyby se nekdo jakymkoliv navrhem z LMK CT vazneji zabyval…. :-(

  • Ivo Lžičař:

    no Lojzo je to síla. Asi by stálo zato zveřejnit všechny názory p. Vosáhla.
    Je to ukázka naší klasické české připosranosti( jinak to opravdu nelze nazvat) např. věta “V žádném případě se ale nedá říci, že se to bude označovat jako oficiální soutěž F3J na navijácích. Klasická pravidla F3J jsou pravidla FAI kde nám nepřísluší pravidla upravovat……..”
    Lidi kterých se tato kategorie přímo netýká budou vymýšlet milion důvodů proč to nejde, protože jsou “mocní”. To co jde v celé evropě, prostě místní úprava – možnost startu na navijáku a stručně specifikovat podmínky a letíme!!!
    Nenechme RC V2 a F3J zabít díky názoru několika málo papalášů. Dělají vše pro to, aby se lidí na soutěžích sešlo pět a půl, nebo ještě míň.

  • AH:

    Zdravím všechny návštěvníky, zvláště příznivce RCV2 a F3J. Blíží se termín schvalování změn v pravidlech a začínají polemiky jak to má být. Zainteresovaným jsem poslal e.mailovou poštu.

  • Pavel H:

    Pokud ma nekdo zajem ulozil jsem i detailni vysledky z jednotlivych rund i finale.

  • Pavel H:

    Vysledky z Bovce jsou na nasich strankach. Odkaz: http://85.207.45.71:10080/lmk/index.php?option=com_phocadownload&view=category&id=29:2009&Itemid=3

  • Pavel H:

    Hezke stranky. Ja vim co to da prace a volneho casu tomu venovat. Jen tak dal. Jinak jsem ted prijel ze Slovinska takze vysledky, vyskomer a fotky snad zitra vecer. 1.Hucaljuk, 2.Lammlein, 3.Kolb. Vleky ve finale 2sec. 5.Martin rajsner, 8.Duchy, 12.Honza Vacha. Na prvni letmy pohled by mel byt v repre asi Honza, Bekr a Duchy.

  • Ivo L.:

    sekci naše modely berte samozřejmě s nadsázkou, v rychlosti jsem tam zatím naházel ten ” hřbitov”. Postupně to samozřejmě budeme doplňovat aktuálními fotkami. Nějak to nejde všechno najednou, takže mějte prosím strpení…. zdraví Ivo L.

  • m.v.:

    Hezke stranky. V Opere 9.25 zobrazeno bez problemu ;-) Snad jen do “Nasich modelu” by se mohly dat trochu veselejsi fotky, nez ten “hrbitov” ;-)

  • Petr L:

    Kdo někdy sám zkusil vyrobit byť jen jednoduché webové stránky ví, že to, co jinak vypadá samozřejmě a jednoduše stojí dost často mnoho trpělivé práce. Takže oceňuji úsilí a čas, který Roman novému webu věnoval. Hezké a povedené…

  • Jirka L:

    hezké, hezké…
    Abych začal dělat na nové verzi stránek našeho klubu… :D

  • Zdeněk:

    Změna je život a tahle se mně líbí, zvlášť kvituji výzvu ke kultivanosti a ještě bych přidal výzvu k vzájemnému respektu a úctě. Jedna malá připomínka. Myslím, že pořadí na MS 2010 bylo již z aktuálnějšího data. Držím Ti pěsti, Romane. Zd.

  • Ivo Lžičař:

    Zdravím všechny návštěvníky našeho nového webu. Budeme rádi, když se v diskuzi budete kriticky, ale i pochvalně vyjadřovat k našim novým stránkám na nové adrese, abychom jejich funkčnost ověřili v praxi a odladili případné nedostatky. Snad si brzy zvyknete na jejich uspořádání. Stránky vytvořil Roman Lžičař a jedinou odměnou za dlouhé večery strávené při jejich tvorbě budou vaše názory. Takže pište, chvalte, nadávejte, rejpejte ale prosím chovejte se kultivovaně.

  • Napsat komentář





  • Váš e-mail nebude zveřejněn.