Tech 100% soutezicich na navijaku je svym zpusobem trochu skoda, protoze se nevyzkousel soucasny start na navijaku i rucnim vlekem. Pri dodrzeni par zakladnich pravidel by ale i to bylo bez problemu
m.v.:
Neděle 4.10.2009 21:14
2 k.k.: V sobotu jsem byl (stejne jako dnes) cely den v praci.
k.k.:
Neděle 4.10.2009 20:54
k.k.
pro m.v.
V sobotu jsem na Vaší soutěži byl.
Kde jsi byl Ty?
Ze stejného důvodu můžeš přijet 18.10.2009 na naší soutěž do Týnce nad Sázavou.
k.k. pro příště Kč.
m.v.:
Pátek 2.10.2009 22:58
Kdyby snad nekdo mel pocit, ze Svaz navrhuje nejaky nesmysl, tak doporucuji seznamit se s tim “Doplnkem X” a precist si pozadavky na zabezpeceni verejneho leteckeho vystoupeni.
Urednicky siml byl vypusten na zelenou louku a musi se poradne nazrat….
Zdeněk:
Pátek 2.10.2009 22:35
Jestli to dobře chápu já, tak se nejedná o účast diváckou, ale o účast vystupujících či soutěžících. Jde o to, že členové svahu jsou na akcích svazu, a do nich se počítají i plánované treninky, pojištěni svazem. Aby nevzniklo nebezpečí nepojistěné události, mohou se potam takových soutěží či akcí účastnit jako aktéři jen členové svazu. Ale nedělám si patent na rozum. Zd.
AH:
Pátek 2.10.2009 20:37
Pro Pavla H. a Petra L.
Neřešte diváky, ale kdo bude v příští sezoně vlekat, kdž neprojdou navijáky. Mám o tom signály!!!!!!!!!!!!!!
Dobrá třetina soutěžících RCV2 i F3J má přes padesát let. Když časem vypadnou tak na soutěžích bude kolik ??? startujících, ale možná bude víc diváků.
Pavel Z:
Pátek 2.10.2009 19:33
A co treba Zabijackova soutez V2? Je to modelarska show nebo soutez? Na spoustu soutezi se prijdou podivat divaci. To je bude nekdo vyhanet? Jen mi to prijde postavene na hlavu
Petr L:
Pátek 2.10.2009 12:55
2 Pavel H: Už jsi někdy na běžné soutěži viděl “širokou věřejnost”? Na malou soutěž přijde v lepším případě pár lidí a ty asi nikdo kádrovat nebude. A na velké soutěži je stejně tolik lidí, že nikdo nepozná kdo je kdo.
Pavel Z:
Čtvrtek 1.10.2009 23:01
Doplnek X: Chapu to dobre, ze na souteze se nebude moci prijit podivat siroka verejnost?
Zdenku, navijáků bude dost. Máme i klubový.
Pro Pavla H. rozpis uděláme až na místě, podle počtu účastníků.
Hlavně si pořádně nabijte baterie.!!!
Zdeněk:
Středa 30.9.2009 18:03
Na V2 do Jehnědí přijedu, a protože nemám zatím konkurenceschopný naviják, můžu se dát do holportu s Pavlen K., pokud bude mít zájem o starého dědka. Zd.
Pavel H:
Středa 30.9.2009 18:00
2 AH: Rozpis budete delat rano pred soutezi? Chtelo by to vzit ohled na ty co chteji litat na rucni vleky a dat je na jedno startoviste. Ja osobne potrebuji rucni vleky trenovat a nabizim se i na tahani. Pokud se teda takovych blaznu jako ja sejde vic
m.v.:
Úterý 29.9.2009 20:48
2 Zdenek: Mejl.
AH:
Úterý 29.9.2009 20:35
Pro MV.
To se má čím chlubit??? Za to by s mu měl dát metál!! Neumím anglicky, tak nemůžu dělat šéftrenéra. Já co tomu nerozumím jsem alespoň něco pro juniory udělal!!!!!!!
Zdeněk:
Úterý 29.9.2009 20:18
Co Ti ten Hrabas udělal, Michale, že navynecháš žádnou příležitost, aby ses do něj trefil? Zd.
m.v.:
Úterý 29.9.2009 19:37
2 Alois: Minimalne pomohl pred dvema lety smest ze stolu ten vas nesmysl s jednim bezcem
Mate snad nejakeho lepsiho kanditata na trenera? A nebo si na tu funkci delate zalusk sam?
Zdravím všechny kteří mají v úmyslu přijet v sobotu 3. října na závody RCV2 do Jehnědí aby se ozvali.(nezávazně). Již nyní je přihlášeno cca 20 startujících.
Děkujem za pochopení.
Alois:
Úterý 29.9.2009 13:05
Pro P.K. i ostatní.
Co udělal šéftrenér pro rozvoj naší kategorie???
Zde je okopírovaný text jeho povinností!!
“Předsednictvo jmenuje předsedu odborné komise (šéftrenéra) a také jmenuje, nebo odvolává trenéry jednotlivých kategorií a ostatní členy komise podle potřeby.
Do působnosti komise patří komplexní rozvoj svěřené kategorie, resp. oblasti. Jedná se zejména o pravidla FAI, pravidla ČR, žebříčky, reprezentační činnost a pod.”
Z důvodu zvětšení počtu startujících a atraktivnosti soutěží měl trenér sám od sebe již před lety přijít s návrhem třeba navijáku v našich i jeho kategorii.
Co dělá pro to aby v roce 2010 bylo repre na MS i juniorů??????
Ivo Lžičař:
Úterý 29.9.2009 9:06
není k.k. jako k.k. !!!
Chlapi prosím o lepší identifikaci. Já se nejdřív lekl, že k.k. zmoudřel, ale on to byl k.k.!
Ještě že trenér má svého ombudsmana p.k.
Alois:
Úterý 29.9.2009 8:40
To co jsem napsal dole nepatří K. Kotoučovi ale K. Koudelkovi, trenérovi.
k.k.:
Úterý 29.9.2009 0:47
Zdravím Vás, jsem docela rád , že jsem Vás trochu nadzvedl z diskuzního poklidu.
Napsal jsem to proto, aby vyšlo najevo, jak moc si modeláři přejí úpravu stávajících pravidel nebo dají prostor vzniku nové kategorii.
V takovém stavu se právě nacházíme. Neodkládal bych řešení až na příští rok, to se tady upíšem a rok v háji. Navíc si stále myslím, že problém el. navijáku je zatím problémem několika klubů, které si to vyzkoušely a poznaly přednosti tohoto řešení.
Některým pilotům jde o povolení navijáku v rámci pravidel obou diskutovaných kategorií. Odzkoušené v praxi máme V2 a problém opravdu nebyl žádný .
U “J” to dopadne stejně.
Jen musí být jasně řečeno z odpovědných míst do jaké úrovně soutěže – tím myslím např. zápočtová (?), lze navijáky používat, aby změna pravidel měla nějaký smysl.
Smutnou pravdou je, že v kalendáři už další soutěže F3J nejsou . Tak pro koho ta změna bude přínosem.
Pro kategorii nebo pro modeláře ?
Záměrně se nebavím o navijáku, ten je v pravidlech F3b stanoven a berme jeho výkon jako maximálně možný.
A teď z jiného pohledu. Tedy toho zaujatého.
V Týnci už několik let létáme tréningově přes zimu na el. navijáku. Dospělo to tak daleko, že všechny naše pokusy o vymyšlení nějakých pravidel vzaly za své . Ukázalo se jako nejvhodnější použít ” úlohu A z F3B “.
Což jsou v podstatě F3j jen pracovní čas je 12 minut, letový čas 10 min. a el. naviják.
Pro pilota F3J téměř žádná změna.
Zkusili jsme to i v sezoně jako ostrý trénig mezi 5 přítomnými. Lepší řešení neznám.
Většina našich modelářských ploch nemá dostatečnou šířku pro hromadný start F3J a tímto zmizelo riziko zrušení drahého modelu hned při startu.
Kdysi jsme zkoušeli i hromadný start, ale
riziko, že si v tréninku pomlátíme éra nás rychle vrátilo na zem.
Dnes létáme po 5 ve skupině a do 30 – 40 vteřin letí všichni.- čímž i podmínky pro let jsou srovnatelné pro všechny.
Navíc stačí 2 pomocníci. (létáme i s jedním )
Pak už jde jen o 10 min. letu – stejně jako v “J”.
Za 65 min. se odlétá bez honění 5 startů.
Myslíme si,že k bezpečnému létání podle hlavních kritérií F3j je to naprosto vyhovující. . Navíc délka pracovního času dává šanci použít i méně pevný případně starší model pro nové zájemce.
El. naviják v ” off. J ” rozšíření zájmu mezi modeláři asi příliš nepomůže ,Prodlouží jen dobu aktivní činnosti starších modelářů.
Teď si samozřejmě protiřečím , ale toto tvrdím za stavu, že není el. naviják oficielně povolen. Proto napsané chápejte jako každý jiny diskusní příspěvek o tomto problému . Snahu podívat se na věc i druhé strany a dobrat se výsledku.
Bude nejvhodnější off zveřejnit i náš návrh, aby bylo možné získat názor modelářské veřejnosti.
Z toho lze pak udělat závěr.
Nakonec krátce odpovím -
Na Svazu opravdu žádnou aktivitu nemám. To , že v předsednictvu je náš člen , ještě v této věci nic neznamená. Doma vedeme stejně vášnivou diskusi jako Vy.
A také co hlava to názor.
Jen máme jako klub za sebou pár let zkušeností ze soutěží vlastních nebo navštívených. Jsou mezi námi mladší i starší. Každý to vidí po svém.
V mém věku už nevrátím svému kolegovi tak kvalitní vlek jako dá on mě. Ať se snažím sebevíc.
To je ten pravý důvod proč vidím v el. navijáku “mé” řešení.
Navíc nechci být odkázán ( a nejsem sám )jen na dobré vůli kamarádů.
Přesto se domnívám, že u nás převládá názor neměnit F3J .
Ale na druhou stranu – jste přesvědčeni , že povolení el. navijáků do kat. F3J v ČR je opravdu to nejlepší? A co tomu bude říkat příprava a výsledky reprezentace? Kolik modelářů zůstane po čase u ručního vleku ? Dneska se nás 2x do roka sejde max.40.
Abychom pak chlapci nezaplakali nad výsledkem !!!
Karel
P.K.:
Pondělí 28.9.2009 21:40
Pro M.R. do funkce trenéra bych se nenavážel,nejprve si zjisti co má a jak dělat.To že jsi dělal průběžné výsledky za to Tě chválím a patří Ti za to velké uznání ale toto trenér dělat nemusí.Uvědom si že nemá jen F3J.Vysledky má uveřejnit do určitého data a to ještě nebylo
M.R.:
Pondělí 28.9.2009 20:36
pro m.v.
Repre by se urcite nezrusilo, tak nejak jsem se snazil marne vzpomenout co pro nas k.k jako trener udelal, pro reprezentacni tym a pro kategorii F3J. napr:
Kdybych nedelal vysledky sam tak mozna ani dneska nevime Kdo je v repre na pristi rok.
Rekneme ze nazev funkce “trener” F3J ma asi jiny vyznam nez je bezne v jinych sportech, kdo vi :S
Pavel Lmk Lomnice:
Pondělí 28.9.2009 20:24
Navijáky určitě ano !!! Jsem začínající F3Jčkař a bohužel jsem v okolí sám podobně postižen … Za dva týdny se chystám na svou prví soutěž V2 a marně sháním druhého vlekaře Chci tím říct, že naviják by mi to náramě ulehčil a mohl bych jed sám Je pravda, že není zrovna laciný, ale myslím si, že se to dá zvládnout … Přes zimu si ho určitě pořídím !!! A tak doufám, že ho časem uplatním i na soutěži ?:)
m.v.:
Pondělí 28.9.2009 20:00
2 MR: Myslim, ze pokud by byly navijaky, tak by se pocet soutezicich i mirne zvysil. Jednak by obcas prijeli i F3B-ckari a druhak i ti, co jsou sami a je jim blby prosil “cizi” lidi o vlekani. Docela by me zajimalo, co by “Svaz” delal, kdyby si VSICHNI J-ckari rekli, ze zapoctovky budou z navijaku Zrusilo by se repre?
M.R.:
Pondělí 28.9.2009 19:33
Zdravim vsechny,
konecne jsem mel dost casu abych si precetl vase napady a diskusi o navijacich.
Jak psal Petr M. O vikendu jsme si bezva zalitali i se smisenymi starty a probehlo to uplne bez problemu.
Urcite nejsem proti navijakum, a drive nebo pozdeji na ne stejne prejdeme vsichni. Vsude mozne ve svete se na ne bezne lita, takze nevidim duvod proc by to neslo u nas. Co se tyce dodrzovani pravidel:
“Letosni zavod v Touzimi byl zajimavy tim,ze se na nem seslo cca 25 soutezicich a jak psal Michal, podle pravidel to odletat neslo ani kdyby jsme se rozkrajeli. Takze jsme upravili pocet soutezicich do finale a pocty startujicich ve skupinach atp. ( Verim ze kdyby bylo mozne letat na navijaky mohlo by jit vice pilotu do finale). Nic mene jsme si vyborne zaletali.
Takze pokud tu je zajem udrzet stavajici kategorie V2 a F3J (hlavne ne dalsi kategorie to to muzeme rovnou zabalit), navijaky by se meli pridat jako dalsi moznost startu. To jestli je tam jeste gumicuk tim bych si starosti nedelal protoze ne nej stejne nikdo neleta.
Hlavni vec je,ze si tu musime rozhodnout mi jako piloti, a ne bafunari ze svazu.
Behem zimni prestavky by jsme meli udelat meeting. Kazdy si prinese svuj navrh jak by se nejlepe dali zaclenit navijaky do stavajicich pravidel. Verim ze se sejde dost zajemcu a ze by se nam to podarilo vyresit. Pokud se vsichni dohodneme nevidim duvod proc by nas trener a svaz neco takoveho smetl ze stolu. Vsichni mame zajem o udrzeni a dalsi zrod teto nadherne kategorie.
Zdeněk:
Pondělí 28.9.2009 18:49
Teď mám pocit, že diskuse kolem navjáků má hlavu a patu. Smyslem je opravdu nedovolit, aby obě kategorie směřovaly k zániku. Nová opravdu nic nevyřeší. Michal má pravdu, jen tu hrstku pilotů ještě rozmělní a nakonec nebude nic. k.k. by si měl na Jehnědí udělat čas a možná, že by měli jednou navštívit V2 i skalní F3J, aby se přímo mohli té diskuse zúčastnit. Protože pro nikoho jiného, než pro ty, kteří létají, není potřeba přijímat úpravy pravidel. Zd.
m.v.:
Pondělí 28.9.2009 9:23
2 k.k.: Takze to fakt asi dopadne stylem RCE-J-N-O-S-V-W-K-7 Kazda uprava pravidel povede ke vzniku nove kategorie…. Cilem melo byt, aby na soutezich bylo vice lidi, ne aby bylo vice soutezi-kategorii mezi ktere se bude ta hrstka pilotu dal delit!!! Pokud se na F3J sejde 25 pilotu tak se to presne podle pravidel odletat NEDA……
Bylo by super, kdyby jsi prijel 3.10. na RC V2 do Jehnedi a svoje nazory tam obhajil.
Neděle 4.10.2009 21:17
Tech 100% soutezicich na navijaku je svym zpusobem trochu skoda, protoze se nevyzkousel soucasny start na navijaku i rucnim vlekem. Pri dodrzeni par zakladnich pravidel by ale i to bylo bez problemu
Neděle 4.10.2009 21:14
2 k.k.: V sobotu jsem byl (stejne jako dnes) cely den v praci.
Neděle 4.10.2009 20:54
k.k.
pro m.v.
V sobotu jsem na Vaší soutěži byl.
Kde jsi byl Ty?
Ze stejného důvodu můžeš přijet 18.10.2009 na naší soutěž do Týnce nad Sázavou.
k.k. pro příště Kč.
Pátek 2.10.2009 22:58
Kdyby snad nekdo mel pocit, ze Svaz navrhuje nejaky nesmysl, tak doporucuji seznamit se s tim “Doplnkem X” a precist si pozadavky na zabezpeceni verejneho leteckeho vystoupeni.
Urednicky siml byl vypusten na zelenou louku a musi se poradne nazrat….
Pátek 2.10.2009 22:35
Jestli to dobře chápu já, tak se nejedná o účast diváckou, ale o účast vystupujících či soutěžících. Jde o to, že členové svahu jsou na akcích svazu, a do nich se počítají i plánované treninky, pojištěni svazem. Aby nevzniklo nebezpečí nepojistěné události, mohou se potam takových soutěží či akcí účastnit jako aktéři jen členové svazu. Ale nedělám si patent na rozum. Zd.
Pátek 2.10.2009 20:37
Pro Pavla H. a Petra L.
Neřešte diváky, ale kdo bude v příští sezoně vlekat, kdž neprojdou navijáky. Mám o tom signály!!!!!!!!!!!!!!
Dobrá třetina soutěžících RCV2 i F3J má přes padesát let. Když časem vypadnou tak na soutěžích bude kolik ??? startujících, ale možná bude víc diváků.
Pátek 2.10.2009 19:33
A co treba Zabijackova soutez V2? Je to modelarska show nebo soutez? Na spoustu soutezi se prijdou podivat divaci. To je bude nekdo vyhanet? Jen mi to prijde postavene na hlavu
Pátek 2.10.2009 12:55
2 Pavel H: Už jsi někdy na běžné soutěži viděl “širokou věřejnost”? Na malou soutěž přijde v lepším případě pár lidí a ty asi nikdo kádrovat nebude. A na velké soutěži je stejně tolik lidí, že nikdo nepozná kdo je kdo.
Čtvrtek 1.10.2009 23:01
Doplnek X: Chapu to dobre, ze na souteze se nebude moci prijit podivat siroka verejnost?
Středa 30.9.2009 21:41
http://www.svazmodelaru.cz/new_smcr/aktualita.htm
Středa 30.9.2009 18:55
Zdenku, navijáků bude dost. Máme i klubový.
Pro Pavla H. rozpis uděláme až na místě, podle počtu účastníků.
Hlavně si pořádně nabijte baterie.!!!
Středa 30.9.2009 18:03
Na V2 do Jehnědí přijedu, a protože nemám zatím konkurenceschopný naviják, můžu se dát do holportu s Pavlen K., pokud bude mít zájem o starého dědka. Zd.
Středa 30.9.2009 18:00
2 AH: Rozpis budete delat rano pred soutezi? Chtelo by to vzit ohled na ty co chteji litat na rucni vleky a dat je na jedno startoviste. Ja osobne potrebuji rucni vleky trenovat a nabizim se i na tahani. Pokud se teda takovych blaznu jako ja sejde vic
Úterý 29.9.2009 20:48
2 Zdenek: Mejl.
Úterý 29.9.2009 20:35
Pro MV.
To se má čím chlubit??? Za to by s mu měl dát metál!! Neumím anglicky, tak nemůžu dělat šéftrenéra. Já co tomu nerozumím jsem alespoň něco pro juniory udělal!!!!!!!
Úterý 29.9.2009 20:18
Co Ti ten Hrabas udělal, Michale, že navynecháš žádnou příležitost, aby ses do něj trefil? Zd.
Úterý 29.9.2009 19:37
2 Alois: Minimalne pomohl pred dvema lety smest ze stolu ten vas nesmysl s jednim bezcem
Mate snad nejakeho lepsiho kanditata na trenera? A nebo si na tu funkci delate zalusk sam?
Úterý 29.9.2009 14:07
Videa pristani finale z Bovce. Nektere bylo i kapku pres pracak http://www.youtube.com/profile?user=eftrijot#grid/uploads
Úterý 29.9.2009 13:16
Zdravím všechny kteří mají v úmyslu přijet v sobotu 3. října na závody RCV2 do Jehnědí aby se ozvali.(nezávazně). Již nyní je přihlášeno cca 20 startujících.
Děkujem za pochopení.
Úterý 29.9.2009 13:05
Pro P.K. i ostatní.
Co udělal šéftrenér pro rozvoj naší kategorie???
Zde je okopírovaný text jeho povinností!!
“Předsednictvo jmenuje předsedu odborné komise (šéftrenéra) a také jmenuje, nebo odvolává trenéry jednotlivých kategorií a ostatní členy komise podle potřeby.
Do působnosti komise patří komplexní rozvoj svěřené kategorie, resp. oblasti. Jedná se zejména o pravidla FAI, pravidla ČR, žebříčky, reprezentační činnost a pod.”
Z důvodu zvětšení počtu startujících a atraktivnosti soutěží měl trenér sám od sebe již před lety přijít s návrhem třeba navijáku v našich i jeho kategorii.
Co dělá pro to aby v roce 2010 bylo repre na MS i juniorů??????
Úterý 29.9.2009 9:06
není k.k. jako k.k. !!!
Chlapi prosím o lepší identifikaci. Já se nejdřív lekl, že k.k. zmoudřel, ale on to byl k.k.!
Ještě že trenér má svého ombudsmana p.k.
Úterý 29.9.2009 8:40
To co jsem napsal dole nepatří K. Kotoučovi ale K. Koudelkovi, trenérovi.
Úterý 29.9.2009 0:47
Zdravím Vás, jsem docela rád , že jsem Vás trochu nadzvedl z diskuzního poklidu.
Napsal jsem to proto, aby vyšlo najevo, jak moc si modeláři přejí úpravu stávajících pravidel nebo dají prostor vzniku nové kategorii.
V takovém stavu se právě nacházíme. Neodkládal bych řešení až na příští rok, to se tady upíšem a rok v háji. Navíc si stále myslím, že problém el. navijáku je zatím problémem několika klubů, které si to vyzkoušely a poznaly přednosti tohoto řešení.
Některým pilotům jde o povolení navijáku v rámci pravidel obou diskutovaných kategorií. Odzkoušené v praxi máme V2 a problém opravdu nebyl žádný .
U “J” to dopadne stejně.
Jen musí být jasně řečeno z odpovědných míst do jaké úrovně soutěže – tím myslím např. zápočtová (?), lze navijáky používat, aby změna pravidel měla nějaký smysl.
Smutnou pravdou je, že v kalendáři už další soutěže F3J nejsou . Tak pro koho ta změna bude přínosem.
Pro kategorii nebo pro modeláře ?
Záměrně se nebavím o navijáku, ten je v pravidlech F3b stanoven a berme jeho výkon jako maximálně možný.
A teď z jiného pohledu. Tedy toho zaujatého.
V Týnci už několik let létáme tréningově přes zimu na el. navijáku. Dospělo to tak daleko, že všechny naše pokusy o vymyšlení nějakých pravidel vzaly za své . Ukázalo se jako nejvhodnější použít ” úlohu A z F3B “.
Což jsou v podstatě F3j jen pracovní čas je 12 minut, letový čas 10 min. a el. naviják.
Pro pilota F3J téměř žádná změna.
Zkusili jsme to i v sezoně jako ostrý trénig mezi 5 přítomnými. Lepší řešení neznám.
Většina našich modelářských ploch nemá dostatečnou šířku pro hromadný start F3J a tímto zmizelo riziko zrušení drahého modelu hned při startu.
Kdysi jsme zkoušeli i hromadný start, ale
riziko, že si v tréninku pomlátíme éra nás rychle vrátilo na zem.
Dnes létáme po 5 ve skupině a do 30 – 40 vteřin letí všichni.- čímž i podmínky pro let jsou srovnatelné pro všechny.
Navíc stačí 2 pomocníci. (létáme i s jedním )
Pak už jde jen o 10 min. letu – stejně jako v “J”.
Za 65 min. se odlétá bez honění 5 startů.
Myslíme si,že k bezpečnému létání podle hlavních kritérií F3j je to naprosto vyhovující. . Navíc délka pracovního času dává šanci použít i méně pevný případně starší model pro nové zájemce.
El. naviják v ” off. J ” rozšíření zájmu mezi modeláři asi příliš nepomůže ,Prodlouží jen dobu aktivní činnosti starších modelářů.
Teď si samozřejmě protiřečím , ale toto tvrdím za stavu, že není el. naviják oficielně povolen. Proto napsané chápejte jako každý jiny diskusní příspěvek o tomto problému . Snahu podívat se na věc i druhé strany a dobrat se výsledku.
Bude nejvhodnější off zveřejnit i náš návrh, aby bylo možné získat názor modelářské veřejnosti.
Z toho lze pak udělat závěr.
Nakonec krátce odpovím -
Na Svazu opravdu žádnou aktivitu nemám. To , že v předsednictvu je náš člen , ještě v této věci nic neznamená. Doma vedeme stejně vášnivou diskusi jako Vy.
A také co hlava to názor.
Jen máme jako klub za sebou pár let zkušeností ze soutěží vlastních nebo navštívených. Jsou mezi námi mladší i starší. Každý to vidí po svém.
V mém věku už nevrátím svému kolegovi tak kvalitní vlek jako dá on mě. Ať se snažím sebevíc.
To je ten pravý důvod proč vidím v el. navijáku “mé” řešení.
Navíc nechci být odkázán ( a nejsem sám )jen na dobré vůli kamarádů.
Přesto se domnívám, že u nás převládá názor neměnit F3J .
Ale na druhou stranu – jste přesvědčeni , že povolení el. navijáků do kat. F3J v ČR je opravdu to nejlepší? A co tomu bude říkat příprava a výsledky reprezentace? Kolik modelářů zůstane po čase u ručního vleku ? Dneska se nás 2x do roka sejde max.40.
Abychom pak chlapci nezaplakali nad výsledkem !!!
Karel
Pondělí 28.9.2009 21:40
Pro M.R. do funkce trenéra bych se nenavážel,nejprve si zjisti co má a jak dělat.To že jsi dělal průběžné výsledky za to Tě chválím a patří Ti za to velké uznání ale toto trenér dělat nemusí.Uvědom si že nemá jen F3J.Vysledky má uveřejnit do určitého data a to ještě nebylo
Pondělí 28.9.2009 20:36
pro m.v.
Repre by se urcite nezrusilo, tak nejak jsem se snazil marne vzpomenout co pro nas k.k jako trener udelal, pro reprezentacni tym a pro kategorii F3J. napr:
Kdybych nedelal vysledky sam tak mozna ani dneska nevime Kdo je v repre na pristi rok.
Rekneme ze nazev funkce “trener” F3J ma asi jiny vyznam nez je bezne v jinych sportech, kdo vi :S
Pondělí 28.9.2009 20:24
Navijáky určitě ano !!! Jsem začínající F3Jčkař a bohužel jsem v okolí sám podobně postižen … Za dva týdny se chystám na svou prví soutěž V2 a marně sháním druhého vlekaře Chci tím říct, že naviják by mi to náramě ulehčil a mohl bych jed sám Je pravda, že není zrovna laciný, ale myslím si, že se to dá zvládnout … Přes zimu si ho určitě pořídím !!! A tak doufám, že ho časem uplatním i na soutěži ?:)
Pondělí 28.9.2009 20:00
2 MR: Myslim, ze pokud by byly navijaky, tak by se pocet soutezicich i mirne zvysil. Jednak by obcas prijeli i F3B-ckari a druhak i ti, co jsou sami a je jim blby prosil “cizi” lidi o vlekani. Docela by me zajimalo, co by “Svaz” delal, kdyby si VSICHNI J-ckari rekli, ze zapoctovky budou z navijaku Zrusilo by se repre?
Pondělí 28.9.2009 19:33
Zdravim vsechny,
konecne jsem mel dost casu abych si precetl vase napady a diskusi o navijacich.
Jak psal Petr M. O vikendu jsme si bezva zalitali i se smisenymi starty a probehlo to uplne bez problemu.
Urcite nejsem proti navijakum, a drive nebo pozdeji na ne stejne prejdeme vsichni. Vsude mozne ve svete se na ne bezne lita, takze nevidim duvod proc by to neslo u nas. Co se tyce dodrzovani pravidel:
“Letosni zavod v Touzimi byl zajimavy tim,ze se na nem seslo cca 25 soutezicich a jak psal Michal, podle pravidel to odletat neslo ani kdyby jsme se rozkrajeli. Takze jsme upravili pocet soutezicich do finale a pocty startujicich ve skupinach atp. ( Verim ze kdyby bylo mozne letat na navijaky mohlo by jit vice pilotu do finale). Nic mene jsme si vyborne zaletali.
Takze pokud tu je zajem udrzet stavajici kategorie V2 a F3J (hlavne ne dalsi kategorie to to muzeme rovnou zabalit), navijaky by se meli pridat jako dalsi moznost startu. To jestli je tam jeste gumicuk tim bych si starosti nedelal protoze ne nej stejne nikdo neleta.
Hlavni vec je,ze si tu musime rozhodnout mi jako piloti, a ne bafunari ze svazu.
Behem zimni prestavky by jsme meli udelat meeting. Kazdy si prinese svuj navrh jak by se nejlepe dali zaclenit navijaky do stavajicich pravidel. Verim ze se sejde dost zajemcu a ze by se nam to podarilo vyresit. Pokud se vsichni dohodneme nevidim duvod proc by nas trener a svaz neco takoveho smetl ze stolu. Vsichni mame zajem o udrzeni a dalsi zrod teto nadherne kategorie.
Pondělí 28.9.2009 18:49
Teď mám pocit, že diskuse kolem navjáků má hlavu a patu. Smyslem je opravdu nedovolit, aby obě kategorie směřovaly k zániku. Nová opravdu nic nevyřeší. Michal má pravdu, jen tu hrstku pilotů ještě rozmělní a nakonec nebude nic. k.k. by si měl na Jehnědí udělat čas a možná, že by měli jednou navštívit V2 i skalní F3J, aby se přímo mohli té diskuse zúčastnit. Protože pro nikoho jiného, než pro ty, kteří létají, není potřeba přijímat úpravy pravidel. Zd.
Pondělí 28.9.2009 9:23
2 k.k.: Takze to fakt asi dopadne stylem RCE-J-N-O-S-V-W-K-7 Kazda uprava pravidel povede ke vzniku nove kategorie…. Cilem melo byt, aby na soutezich bylo vice lidi, ne aby bylo vice soutezi-kategorii mezi ktere se bude ta hrstka pilotu dal delit!!! Pokud se na F3J sejde 25 pilotu tak se to presne podle pravidel odletat NEDA……
Bylo by super, kdyby jsi prijel 3.10. na RC V2 do Jehnedi a svoje nazory tam obhajil.