Ano, ti nejlepsi piloti maji na mnohem vic, nez na 7 minut. Jenze kdyz nastavis pravidla tak, aby se pri nich ti nejlepsi zapotili, tak si ti prumerni ani neskrtnou. 3×7 minut naleta vzdy tak polovina soutezicich (ano,jsou extremy obema smery), takze i ti prumerni maji sanci na to obcas uspet, nekdy a nekam pristat musi a pri velkem stesti to muze byt 3x v 7:00 na kilo za tech 15 sezon jsem takovych pripadu videl hodne , takze maji motivaci to stale zkouset. Diky tomu, ze je je to POUZE 7 minut tak je stale mozne si zcela konkurenceschopny model postavit sam ( a neverim, ze dnes nikdo nedokaze postavit model,se kterym jsem letal treba v sezone 95.). To, ze si nekdo stale stavi modely zastarale koncepce je jeho vule, ale mel by pocitat s tim, ze podle toho budou vypadat i jeho vysledky a ne narikat “ze mu kompozity ublizuji”.
Tim, ze to je STALE JEN 7 minut, je take pojisteno to, ze nedojde k tomu, co pises: “Dovolím si úvahu – při ponechání letu na 7 min. dojde k tomu, že se vivinou modely schopné takového výstřelu, že jim to vystačí na celý let.” Proc? Protoze k tomu neni duvod, proc vyvijet special, kdyz mi k lepsimu vysledku nepomuze, protoze 7 min naletam s tim, co mam! Navic pro tu hrstku potencialnich kupcu v CZ nikdo takove letadlo asi vyvijet nebude
Zminujes RCEN, ano ,tam je ten princip co tady nastinuju dotazen ad-absurdum, ale asi se tam nikdo nevymlouva na to, ze mel nekdo lepsi motor-model…?
Jestli neco postradam ze strany “Svazu” (tedy i od Petra Cejnara ), tak je to nejaka uvaha nad tim, v jakem vztahu jsou “mezinarodni” a “narodni” pampeliskarske kategorie (souhrny nazev pro V2 a F3J). Podle me je chyba ty kategorie jakkoliv rozdelovat! Podivej se, co maji obe napsano v nazvu To same: RÁDIEM ŘÍZENÉ TERMICKÉ VĚTRONĚ. Podstata je u obou stejna, let v termice a pristani. To v cem se lisi je hodnoceni. V J-ckach se leta proti souperum ( ziskat 1000b) , ve V2 proti pocasi (naletat 7:00). Ve V2 je mnohem “mirnejsi”, dovoluje i prumernym pilotum se hodne priblizit tem nejlepsim.
Ale cim vice se bude ta “narodni” priblizovat pravidlama te “mezinarodni”, tim mensi smysl jeji existence ma!Naco mit “narodni” stejnou s “mezinarodni” ?
Petruv navrh jsou v podstate J-cka bez finale. To, ze se letaji z navijaku je z tohoto pohledu nepodstatne. Jiny zpusob vleku, (navic vykonove blizky dvoum bezcum) neni podle me dostatecny duvod ke vzniku nove kategorie. Je to jako letat zvlast F3A-spalovak a F3A-elektro. Pokud se nepletu (akrobaty zase tak podrobne nesleduju) tak F3A ma narodni ekvivalent RCA, ktera je “hardwarove” stejna (stejna specifikace modelu) ale letaji se trochu jednodussi obraty. Je to tak?
OBROVSKOU vyhodou pravidel V2 jsou jejich MENSI NAROKY NA PORADATELE! V2 muzes letat i na uzke nudli ve skupinach jen po 3 a porad to bude naprosto korektni soutez. Na poradani takove souteze ti staci prinejhorsim 4 lidi (3x casomeric + starter), rozpis udelas jeden na celou soutez, neni nutne prihlasovani predem, jednoduche pocitani vysledku, jen 4 kola, zadne finale…. O cem je proti tomu tezsi poradani J-cek vis nejlepe sam Petruv navrh bohuzel vetsinu techto vyhod postrada.
Tyhle veci by se mely resit na prvnim miste! To, jestli nekdo takove zavody vubec bude chtit nekdo poradat. Navijaky ve V2 totiz neznamenaji pro poradatele zadnou zatez navic (mozna tak ve vetsim poctu prihlasenych )
Jedine, ceho chce navrh, ktery podal AH, dosahnout, je, aby se do stavajici “narodni” kategorie povolil start el. navijakem. A jak bylo videt z pokusnych V2 v Jehnedi, melo to u soutezicich 100% kladny ohlas!!!! Nikdo nechce aby jste v Tynci prestali poradat vase zimni navijakove turne! Ale myslim, ze by bylo nanejvis ferove, nechat tu volbu, ktery koncept narodni kategorie bude soutezicim a hlavne PORADATELUM blizsi, jen na nich! To, kolik klubu bude kterou soutez poradat a to kolik na ni prijede lidi by o tom melo rozhodnout. Povolit navijak ve V2 a nechat “lid” ad si vybere A nebo se toho snad Petr Cejnar boji?
AH:
Pátek 9.10.2009 19:46
Kč- nejde mi o to vyvíjet nový typ modelu na RCV2, ale o to, že náhodou ráno vstanu dřív a je pěkně, tak vezmu naviják a model a jedu na závody. Nemusím někoho schánět a pod. Vystačím si sám.
kč:
Pátek 9.10.2009 15:40
Lojzíku,myslím si, že současné modely a piloti mají na víc než létat 7 minut ( dříve 6). Ta kategorie vznikla před lety pro v té době vyspělé modely .Celá řada modelářů si stále tyto modely staví a provozuje. Na soutěže jsme je donutili nejezdit, protože si ve většině případů (větrné počasí) moc nezalítají. Počasí “J” nedělá starosti. To byl možná důvod proč B.T. ukončil let v kukuřici.
m.v. máš pravdu, ale bylo to pár let nazpět.
Dnes si bohužel nedokážu opakovaně dobré umístnění s modelem tohoto typu ani představit.
Dovolím si úvahu – při ponechání letu na 7 min. dojde k tomu, že se vivinou modely schopné takového výstřelu, že jim to vystačí na celý let.
A pokud “nebude omezen” naviják , dočkáme se zklamání. Jak dopadla za pár let RCEN ? Nahoru dolů… a nic.
Při 10 minutách a omezeném navijáku už musí vždy něco navíc přidat piloti i model.
Soutěže 2010 – 24.4. bude u nás F3J
navijáky začínají 18.10. v 9.hod., po celou zimu.
a mohou pokračovat dál. Je to jen otázka vhodného termínu.
kč.
AH:
Pátek 9.10.2009 12:49
Pro Karla Kot.: Ty myslíš, že dopsat do pravidel RCV2 je velký problém “Start na navijáku je povolena za těchto podmínek……..”. Tím se vyřeší vše a nebude potřeba létat na navijáku bez požehnání svazem, což se stává pomalu běžné.
Jsem i pro zavedení nové kategorie s přepočítáváním výsledků na 1000. Tam je ale potřeba o jednoho počtáře navíc. A dělat to způsobem F3J (Francie a pod.) to nemá cenu. Pomocník dělá zároveň časoměřiče. To se brzy zvrhne!!!! Jen jak by o něco šlo.
AH:
Pátek 9.10.2009 9:59
Jelikož v úterý máme schůzi výboru LMK ČT kde budeme připravovat soutěže na příští rok, tak bych chtěl vědět které kategorie se budou v ČR létat a jak, aby se nás nesešlo jen 10 z ČT.
Diskuze by mohla probíhat také o termínech a ne jestli někdo nalétal s papírákem nebo ne.
Termíny soutěží v ČT jsou 29-30.5, 10-11.7, 11-12.9.2010.
Tak a diskutujte co máme pořádat.
Pro k.č.: Béďa nelétal proto, že papírák měl poruchu při přistání v kukuřici a u Piké Superior mu nešlo křidélko.
Jirka L:
Pátek 9.10.2009 8:37
to m.v.
Taky bych přihodil na hramádku to, že je to víc o rukách než o modelu. Ondra Matula před časem také vyhrál s papírákem (1558). Je ale pravda, že s papírákem dosáhnout takového výsledku je hodně obtížné a jsou třeba vhodné podmínky.
Jirka K.:
Čtvrtek 8.10.2009 21:53
Jak jsem pochopil z připomínky P.K., že si na navijácích můžu zalétat v nové kategorii, tak si myslím, že s novou kategorii můžeme počítat. Proto že P.K. má určitě dobré informace. Asi budem jezdit jen na novou kategorii a někdo zas na V2, tak se nás sejde na soutěži tak deset. Má cenu něco pořádat? Tak do těchto úvah mě přivedl poslední sled událostí. Budou ostatní pořadatelé V2 nadále tyto soutěže pořádat, když si řeknou, že stejně všichni budou jezdit na novou kategorii s navijáky. Podle mne bude méně soutěží a na soutěžích méně soutěžících a k tomu nám dopomohla nová kategorie s navijáky.
m.v.:
Čtvrtek 8.10.2009 21:14
2 kč: Presne trefeny hrebicek na hlavicku! Odpovim otazkou: kdyz na RCV2 nevyhraju protoze nenaletam 7 minut a nepristanu za 100, je to tim, ze neumim letat nebo tim, ze ma nekdo jiny lepsi model, vystreli se o 100m vys a ze leta z navijaku?
Jeste pamatuju doby (a moc rad na ne vzpominam), kdy s “papirakama” letali treba Tupino nebo “MuDr” Horak a vysledky max, -1 nebo -2 v jejich podani nebyly vyjimkou. S takovymi vysledky by byli v predu vysledkovek i dnes.
kč:
Čtvrtek 8.10.2009 20:56
pro Jirku.K
na soutěž jsme přijeli rádi a máš pravdu , že hlavním důvodem byl naviják, ale i pozvání od m.v.
Mám dotaz :
proč tolik trváte na na RCV2 a el. navijáku ? Když stejně všichni létáte s kvalitními modely F3J a F3B. Na Vaší soutěž přijel s V2 jen pan Tkaný. Po dvou kolech toho nechal.Možná poškodil model. Nevím přesně. Už na startu jste mu nadělovali minimálně 100m… Taky by mě to nebavilo…
U nás je to horší. V2-ři nepřijedou vůbec. Jdou si zalétat na gumicuku na jinou louku mezi sobě rovné.
kč.
Ivo Lžičař:
Čtvrtek 8.10.2009 20:12
Chlapi, co kdyby se také vyjadřovali k soutěžím ti,kteří RCV2 a F3J létají, těch se to hlavně dotýká…jak třeba s pořádáním soutěží v příštím roce? Zatím tu řešíme jak lítat, ale kalendář 2010 je téměř prázdný.Do pořadatelství se nikdo moc nehrne, je to náročné na lidi.
Máme taky v klubu členy, kteří jen teoretizujou, pořád někoho nesmyslně napadají, ale na soutěži je neuvidíte, ani nepomůžou při organizaci……
m.v.:
Čtvrtek 8.10.2009 18:22
2 AH: Jo, to jsem uz cetl mnohokrat, ze jezdite na zavody letat a ne vlekat….. V pripade jednoho bezce by byl dusledek zrejmy: ze vas by jako bezce asi nikdo nechtel….
Presne tohle mi v te dobe rikal i jeden kolega z klubu….
Ale jak uz jsem psal, jsem samozrejme rad, ze jste (zase )zmenil nazor
m.v.:
Čtvrtek 8.10.2009 18:16
2 Ivo L: Me to bohuzel docela vadi, kdyz nekdo popira to, co pred casem rikal. Tobe asi ne….
AH:
Čtvrtek 8.10.2009 9:15
Neměla by zde být spíš polemika o tom kolik uděláme závodů a jakých a kdo bude jejich garantem. To platí i pro ostatní kluby ne jen pro Č.T. V kalendáři jsou jedny RCV2 a uzávěrka by měla být za 20 dní.!!!!
AH:
Čtvrtek 8.10.2009 9:10
Pro MV: Vždy jsem zastával názor, že na závody chodíme létat a ne běhat. Proto jsem chtěl vlek co nejjednoduší, proto jeden vlekař. A navíc před dvěma lety ještě nebyl naviják u amatérů rozšířen. V současné době je tomu jinak a tak propagujeme start na navijáku a vůbec jsme se já nemusel nijak otáčet. S kategorií RCV2 “papírák” nemám nic společného!!!! Od roku 2001 mám kompozit.
Petr L:
Čtvrtek 8.10.2009 7:46
2 m.v.
..na navijácích už mohly být odlétané dvě sezony..Mohly, Michale, mohly. Jenže na tuto věc zatím nebyl jednoznačný většinový názor těch, kterých se to týká, tedy účastníků soutěží. Takže já bych kvůli tomu nenasazoval psí hlavu Lojzovi. Ono by mohlo být už i spoustu jiných věcí, kdyby se na nich většina dokázala shodnout. A když už k nějaké takové názorové shodě dojde, hodí svaz zpátečku. Neřekl bych proto, že univerzální viník je Hrabáček )
Ivo Lžičař:
Čtvrtek 8.10.2009 6:08
pro M.V.: tak mi připadá, jestli někde nedochází ke zkratu, kdykoliv Lojza něco napíše do diskuze………
Jsem samozrejme rad, ze jste zmenil nazor, jen to nemuselo trvat dva roky Navijaky urcite budou “fungovat” a uz na nich mohly byt odletane dve sezony….
m.v.:
Středa 7.10.2009 21:34
2 Ivo L: To samozrejme mohou ( mely by ), ale hrozne by me zajimalo, co na AH tak zapusobilo, ze k te zmene doslo I kdyz je pravda, ze nazorove kotrmelce o 180° ze dne na den nejsou v nasich koncinach nic vyjimecneho….
P.K.:
Středa 7.10.2009 20:26
Konečně jsi přišel na jádro problému.Není to o tom jak a čím se bude vlekat ale o pořadateli.Pokud ty závody nikdo neuspořádá tak ti je naviják na dvě věci
AH:
Středa 7.10.2009 18:15
Pro MV: Já jsem se nikdy nezastával papíráků!!!!!!!Nevím kdo pro ně vymýšlel pravidla???
Před třemi lety, v době kdy navijáky nebyly aktuální jsem prosazoval jednoho běžce, ale o papírácích jsem nikdy nemluvil. V letošní sezoně jsem zažil závody, že jsem byl rád i za jednoho vlekaře a to za bezvětří. Zeptej se Kamila C. mladšího.
Pro PK: Rádi uspořádáme závody nové kategorie, a kdo bude pořádat F3J??? Zatím v kalendáři jich moc není!!!!!!!
P.K.:
Středa 7.10.2009 15:32
F3Bčkařům se určitě bude libit nově vznikající kategorie a rádi si jí přijedou zalétat
Pavel H:
Středa 7.10.2009 11:25
No jo Litovel. Pocasi v porovnani s Jehnedim to byla jako cerna a bila. Tezke podminky. Ja si vypil kalich horkosti az do dna. Po sobotnim zlomenem trupu na Perfectovi mi v nedeli v Litovli odesel do vecnych lovist pri prvnim pristani i staricky stred z prvniho snake. Takze uz nebylo s cim litat.
Ivo Lžičař:
Středa 7.10.2009 11:18
všechno má svůj vývoj, i názory se snad mohou vyvíjet, nebo snad ne!
m.v.:
Středa 7.10.2009 9:24
2 AH: Tomuhle se proste musim smat Kdyz jsem vam rikal uz pred dvouma rokama, ze v pripade povoleni navijaku by zacali jezdit i B-ckari tak vite co jste mi odpovedel? Ze na ne nikdo neni zvedavej, ad si zustanou kde jsou, ze pak by papiraky uz nemuseli jezdit vubec ))))
AH:
Středa 7.10.2009 8:46
Podívejte se k Höfrům na výsledky z Litovle. Zajímavé.
AH:
Středa 7.10.2009 8:21
S modeláři z Ústí jseme se dohodli, že závody pořádané Č.T. nebudou kolidovat se závody F3B.
F3B budou mít pravděpodobně jeden český závod!!!!!
Samozhřejmě, že si nepřijedou zaběhat!!, ale zalétat na navijáku.
Jirka K.:
Středa 7.10.2009 6:20
Ještě bych přidal jednu věc ze sobotní soutěže. A to větší počet soutěžících. Jak bylo vidět, rádi se takové to soutěže zúčastnili i piloti F3B. Předpokládám, že k.k. z Týnce by nepřijel, kdyby byla soutěž jen na ruční vlek. Přijeli ve dvou a za normálních okolností by musel schánět další dva pomocníky.
Jirka L:
Pondělí 5.10.2009 18:55
Přesně tak. Když je vůle, tak to jde celkem bez potíží.
m.v.:
Neděle 4.10.2009 21:51
2 Zdenek: Presne tak, tohle jsou ty zakladni pravidla. Po rucnim vleku OKAMZITE STAHNOUT SILON, jako u F3J, u navijaku DOMOTAT PADAK DO KLADKY. Muze se stat ze treba pretrzeny silon zustane lezet prez ostatni silony (u navijaku muze prasknout mezi navijakem a kladkou a padacek ten dlouhy kus nedokaze odtahnout mimo), tak v tom pripade snad neni problem nahlasit casomericovi CROSS-LINE, nestartovat a pozadat o opravu. Takovych pripadu by ale bylo pri dodrzovani vyse uvedenych pravidel minimum.
Zdeněk:
Neděle 4.10.2009 21:40
Na naší soutěži jsem diskutoval s K. Kotoučem o problému padajících vlasců těch, kteří vlekají ručně, přes vlasce od navijáků. To podle jejich zkušeností téměř pravidelně vede k přepájení navijákového vlasce u kladky. A to je důvod, proč P. Cejnar je proti zavedení navijáků do V2 a současnému ponechání “ručního” vlekání a případně i kumicuku. Já v tom ale zas takový problém nevidím, protože uvedené nebezpečí se dá organizačně vyloučit, vymezením stanovičť pro ruční vlek na jejich závětrnou stranu. Potom vlasce těch, kteří nestačí při stahování běžet, přes navijákoévé vlasce padat nebudou.
Zavedení další kategorie, jak je uvažováno, povede k dalšímu rozmělnění již tak úzké skupiny soutěžících a to by situaci , která nastává, ještě zhoršilo. Proč to v polovině Evropy jde a my zase budeme hledat svoji cestu a budeme dlouho nacházet vymyšlené a dokonce i vyzkoušené. Zd.
Pátek 9.10.2009 23:37
Ano, ti nejlepsi piloti maji na mnohem vic, nez na 7 minut. Jenze kdyz nastavis pravidla tak, aby se pri nich ti nejlepsi zapotili, tak si ti prumerni ani neskrtnou. 3×7 minut naleta vzdy tak polovina soutezicich (ano,jsou extremy obema smery), takze i ti prumerni maji sanci na to obcas uspet, nekdy a nekam pristat musi a pri velkem stesti to muze byt 3x v 7:00 na kilo za tech 15 sezon jsem takovych pripadu videl hodne , takze maji motivaci to stale zkouset. Diky tomu, ze je je to POUZE 7 minut tak je stale mozne si zcela konkurenceschopny model postavit sam ( a neverim, ze dnes nikdo nedokaze postavit model,se kterym jsem letal treba v sezone 95.). To, ze si nekdo stale stavi modely zastarale koncepce je jeho vule, ale mel by pocitat s tim, ze podle toho budou vypadat i jeho vysledky a ne narikat “ze mu kompozity ublizuji”.
Tim, ze to je STALE JEN 7 minut, je take pojisteno to, ze nedojde k tomu, co pises: “Dovolím si úvahu – při ponechání letu na 7 min. dojde k tomu, že se vivinou modely schopné takového výstřelu, že jim to vystačí na celý let.” Proc? Protoze k tomu neni duvod, proc vyvijet special, kdyz mi k lepsimu vysledku nepomuze, protoze 7 min naletam s tim, co mam! Navic pro tu hrstku potencialnich kupcu v CZ nikdo takove letadlo asi vyvijet nebude
Zminujes RCEN, ano ,tam je ten princip co tady nastinuju dotazen ad-absurdum, ale asi se tam nikdo nevymlouva na to, ze mel nekdo lepsi motor-model…?
Jestli neco postradam ze strany “Svazu” (tedy i od Petra Cejnara ), tak je to nejaka uvaha nad tim, v jakem vztahu jsou “mezinarodni” a “narodni” pampeliskarske kategorie (souhrny nazev pro V2 a F3J). Podle me je chyba ty kategorie jakkoliv rozdelovat! Podivej se, co maji obe napsano v nazvu To same: RÁDIEM ŘÍZENÉ TERMICKÉ VĚTRONĚ. Podstata je u obou stejna, let v termice a pristani. To v cem se lisi je hodnoceni. V J-ckach se leta proti souperum ( ziskat 1000b) , ve V2 proti pocasi (naletat 7:00). Ve V2 je mnohem “mirnejsi”, dovoluje i prumernym pilotum se hodne priblizit tem nejlepsim.
Ale cim vice se bude ta “narodni” priblizovat pravidlama te “mezinarodni”, tim mensi smysl jeji existence ma!Naco mit “narodni” stejnou s “mezinarodni” ?
Petruv navrh jsou v podstate J-cka bez finale. To, ze se letaji z navijaku je z tohoto pohledu nepodstatne. Jiny zpusob vleku, (navic vykonove blizky dvoum bezcum) neni podle me dostatecny duvod ke vzniku nove kategorie. Je to jako letat zvlast F3A-spalovak a F3A-elektro. Pokud se nepletu (akrobaty zase tak podrobne nesleduju) tak F3A ma narodni ekvivalent RCA, ktera je “hardwarove” stejna (stejna specifikace modelu) ale letaji se trochu jednodussi obraty. Je to tak?
OBROVSKOU vyhodou pravidel V2 jsou jejich MENSI NAROKY NA PORADATELE! V2 muzes letat i na uzke nudli ve skupinach jen po 3 a porad to bude naprosto korektni soutez. Na poradani takove souteze ti staci prinejhorsim 4 lidi (3x casomeric + starter), rozpis udelas jeden na celou soutez, neni nutne prihlasovani predem, jednoduche pocitani vysledku, jen 4 kola, zadne finale…. O cem je proti tomu tezsi poradani J-cek vis nejlepe sam Petruv navrh bohuzel vetsinu techto vyhod postrada.
Tyhle veci by se mely resit na prvnim miste! To, jestli nekdo takove zavody vubec bude chtit nekdo poradat. Navijaky ve V2 totiz neznamenaji pro poradatele zadnou zatez navic (mozna tak ve vetsim poctu prihlasenych )
Jedine, ceho chce navrh, ktery podal AH, dosahnout, je, aby se do stavajici “narodni” kategorie povolil start el. navijakem. A jak bylo videt z pokusnych V2 v Jehnedi, melo to u soutezicich 100% kladny ohlas!!!! Nikdo nechce aby jste v Tynci prestali poradat vase zimni navijakove turne! Ale myslim, ze by bylo nanejvis ferove, nechat tu volbu, ktery koncept narodni kategorie bude soutezicim a hlavne PORADATELUM blizsi, jen na nich! To, kolik klubu bude kterou soutez poradat a to kolik na ni prijede lidi by o tom melo rozhodnout. Povolit navijak ve V2 a nechat “lid” ad si vybere A nebo se toho snad Petr Cejnar boji?
Pátek 9.10.2009 19:46
Kč- nejde mi o to vyvíjet nový typ modelu na RCV2, ale o to, že náhodou ráno vstanu dřív a je pěkně, tak vezmu naviják a model a jedu na závody. Nemusím někoho schánět a pod. Vystačím si sám.
Pátek 9.10.2009 15:40
Lojzíku,myslím si, že současné modely a piloti mají na víc než létat 7 minut ( dříve 6). Ta kategorie vznikla před lety pro v té době vyspělé modely .Celá řada modelářů si stále tyto modely staví a provozuje. Na soutěže jsme je donutili nejezdit, protože si ve většině případů (větrné počasí) moc nezalítají. Počasí “J” nedělá starosti. To byl možná důvod proč B.T. ukončil let v kukuřici.
m.v. máš pravdu, ale bylo to pár let nazpět.
Dnes si bohužel nedokážu opakovaně dobré umístnění s modelem tohoto typu ani představit.
Dovolím si úvahu – při ponechání letu na 7 min. dojde k tomu, že se vivinou modely schopné takového výstřelu, že jim to vystačí na celý let.
A pokud “nebude omezen” naviják , dočkáme se zklamání. Jak dopadla za pár let RCEN ? Nahoru dolů… a nic.
Při 10 minutách a omezeném navijáku už musí vždy něco navíc přidat piloti i model.
Soutěže 2010 – 24.4. bude u nás F3J
navijáky začínají 18.10. v 9.hod., po celou zimu.
a mohou pokračovat dál. Je to jen otázka vhodného termínu.
kč.
Pátek 9.10.2009 12:49
Pro Karla Kot.: Ty myslíš, že dopsat do pravidel RCV2 je velký problém “Start na navijáku je povolena za těchto podmínek……..”. Tím se vyřeší vše a nebude potřeba létat na navijáku bez požehnání svazem, což se stává pomalu běžné.
Jsem i pro zavedení nové kategorie s přepočítáváním výsledků na 1000. Tam je ale potřeba o jednoho počtáře navíc. A dělat to způsobem F3J (Francie a pod.) to nemá cenu. Pomocník dělá zároveň časoměřiče. To se brzy zvrhne!!!! Jen jak by o něco šlo.
Pátek 9.10.2009 9:59
Jelikož v úterý máme schůzi výboru LMK ČT kde budeme připravovat soutěže na příští rok, tak bych chtěl vědět které kategorie se budou v ČR létat a jak, aby se nás nesešlo jen 10 z ČT.
Diskuze by mohla probíhat také o termínech a ne jestli někdo nalétal s papírákem nebo ne.
Termíny soutěží v ČT jsou 29-30.5, 10-11.7, 11-12.9.2010.
Tak a diskutujte co máme pořádat.
Pro k.č.: Béďa nelétal proto, že papírák měl poruchu při přistání v kukuřici a u Piké Superior mu nešlo křidélko.
Pátek 9.10.2009 8:37
to m.v.
Taky bych přihodil na hramádku to, že je to víc o rukách než o modelu. Ondra Matula před časem také vyhrál s papírákem (1558). Je ale pravda, že s papírákem dosáhnout takového výsledku je hodně obtížné a jsou třeba vhodné podmínky.
Čtvrtek 8.10.2009 21:53
Jak jsem pochopil z připomínky P.K., že si na navijácích můžu zalétat v nové kategorii, tak si myslím, že s novou kategorii můžeme počítat. Proto že P.K. má určitě dobré informace. Asi budem jezdit jen na novou kategorii a někdo zas na V2, tak se nás sejde na soutěži tak deset. Má cenu něco pořádat? Tak do těchto úvah mě přivedl poslední sled událostí. Budou ostatní pořadatelé V2 nadále tyto soutěže pořádat, když si řeknou, že stejně všichni budou jezdit na novou kategorii s navijáky. Podle mne bude méně soutěží a na soutěžích méně soutěžících a k tomu nám dopomohla nová kategorie s navijáky.
Čtvrtek 8.10.2009 21:14
2 kč: Presne trefeny hrebicek na hlavicku! Odpovim otazkou: kdyz na RCV2 nevyhraju protoze nenaletam 7 minut a nepristanu za 100, je to tim, ze neumim letat nebo tim, ze ma nekdo jiny lepsi model, vystreli se o 100m vys a ze leta z navijaku?
Jeste pamatuju doby (a moc rad na ne vzpominam), kdy s “papirakama” letali treba Tupino nebo “MuDr” Horak a vysledky max, -1 nebo -2 v jejich podani nebyly vyjimkou. S takovymi vysledky by byli v predu vysledkovek i dnes.
Čtvrtek 8.10.2009 20:56
pro Jirku.K
na soutěž jsme přijeli rádi a máš pravdu , že hlavním důvodem byl naviják, ale i pozvání od m.v.
Mám dotaz :
proč tolik trváte na na RCV2 a el. navijáku ? Když stejně všichni létáte s kvalitními modely F3J a F3B. Na Vaší soutěž přijel s V2 jen pan Tkaný. Po dvou kolech toho nechal.Možná poškodil model. Nevím přesně. Už na startu jste mu nadělovali minimálně 100m… Taky by mě to nebavilo…
U nás je to horší. V2-ři nepřijedou vůbec. Jdou si zalétat na gumicuku na jinou louku mezi sobě rovné.
kč.
Čtvrtek 8.10.2009 20:12
Chlapi, co kdyby se také vyjadřovali k soutěžím ti,kteří RCV2 a F3J létají, těch se to hlavně dotýká…jak třeba s pořádáním soutěží v příštím roce? Zatím tu řešíme jak lítat, ale kalendář 2010 je téměř prázdný.Do pořadatelství se nikdo moc nehrne, je to náročné na lidi.
Máme taky v klubu členy, kteří jen teoretizujou, pořád někoho nesmyslně napadají, ale na soutěži je neuvidíte, ani nepomůžou při organizaci……
Čtvrtek 8.10.2009 18:22
2 AH: Jo, to jsem uz cetl mnohokrat, ze jezdite na zavody letat a ne vlekat….. V pripade jednoho bezce by byl dusledek zrejmy: ze vas by jako bezce asi nikdo nechtel….
Presne tohle mi v te dobe rikal i jeden kolega z klubu….
Ale jak uz jsem psal, jsem samozrejme rad, ze jste (zase )zmenil nazor
Čtvrtek 8.10.2009 18:16
2 Ivo L: Me to bohuzel docela vadi, kdyz nekdo popira to, co pred casem rikal. Tobe asi ne….
Čtvrtek 8.10.2009 9:15
Neměla by zde být spíš polemika o tom kolik uděláme závodů a jakých a kdo bude jejich garantem. To platí i pro ostatní kluby ne jen pro Č.T. V kalendáři jsou jedny RCV2 a uzávěrka by měla být za 20 dní.!!!!
Čtvrtek 8.10.2009 9:10
Pro MV: Vždy jsem zastával názor, že na závody chodíme létat a ne běhat. Proto jsem chtěl vlek co nejjednoduší, proto jeden vlekař. A navíc před dvěma lety ještě nebyl naviják u amatérů rozšířen. V současné době je tomu jinak a tak propagujeme start na navijáku a vůbec jsme se já nemusel nijak otáčet. S kategorií RCV2 “papírák” nemám nic společného!!!! Od roku 2001 mám kompozit.
Čtvrtek 8.10.2009 7:46
2 m.v.
..na navijácích už mohly být odlétané dvě sezony..Mohly, Michale, mohly. Jenže na tuto věc zatím nebyl jednoznačný většinový názor těch, kterých se to týká, tedy účastníků soutěží. Takže já bych kvůli tomu nenasazoval psí hlavu Lojzovi. Ono by mohlo být už i spoustu jiných věcí, kdyby se na nich většina dokázala shodnout. A když už k nějaké takové názorové shodě dojde, hodí svaz zpátečku. Neřekl bych proto, že univerzální viník je Hrabáček )
Čtvrtek 8.10.2009 6:08
pro M.V.: tak mi připadá, jestli někde nedochází ke zkratu, kdykoliv Lojza něco napíše do diskuze………
Středa 7.10.2009 21:51
2 AH: Ja si nemuzu pomoc, ale tady proste ctu neco jineho:
http://www.mv-model.cz/ruzne/RCV2.doc
http://www.mv-model.cz/ruzne/Změny pravidel RC V2.doc
Asi nekde doslo ke zkratu
Jsem samozrejme rad, ze jste zmenil nazor, jen to nemuselo trvat dva roky Navijaky urcite budou “fungovat” a uz na nich mohly byt odletane dve sezony….
Středa 7.10.2009 21:34
2 Ivo L: To samozrejme mohou ( mely by ), ale hrozne by me zajimalo, co na AH tak zapusobilo, ze k te zmene doslo I kdyz je pravda, ze nazorove kotrmelce o 180° ze dne na den nejsou v nasich koncinach nic vyjimecneho….
Středa 7.10.2009 20:26
Konečně jsi přišel na jádro problému.Není to o tom jak a čím se bude vlekat ale o pořadateli.Pokud ty závody nikdo neuspořádá tak ti je naviják na dvě věci
Středa 7.10.2009 18:15
Pro MV: Já jsem se nikdy nezastával papíráků!!!!!!!Nevím kdo pro ně vymýšlel pravidla???
Před třemi lety, v době kdy navijáky nebyly aktuální jsem prosazoval jednoho běžce, ale o papírácích jsem nikdy nemluvil. V letošní sezoně jsem zažil závody, že jsem byl rád i za jednoho vlekaře a to za bezvětří. Zeptej se Kamila C. mladšího.
Pro PK: Rádi uspořádáme závody nové kategorie, a kdo bude pořádat F3J??? Zatím v kalendáři jich moc není!!!!!!!
Středa 7.10.2009 15:32
F3Bčkařům se určitě bude libit nově vznikající kategorie a rádi si jí přijedou zalétat
Středa 7.10.2009 11:25
No jo Litovel. Pocasi v porovnani s Jehnedim to byla jako cerna a bila. Tezke podminky. Ja si vypil kalich horkosti az do dna. Po sobotnim zlomenem trupu na Perfectovi mi v nedeli v Litovli odesel do vecnych lovist pri prvnim pristani i staricky stred z prvniho snake. Takze uz nebylo s cim litat.
Středa 7.10.2009 11:18
všechno má svůj vývoj, i názory se snad mohou vyvíjet, nebo snad ne!
Středa 7.10.2009 9:24
2 AH: Tomuhle se proste musim smat Kdyz jsem vam rikal uz pred dvouma rokama, ze v pripade povoleni navijaku by zacali jezdit i B-ckari tak vite co jste mi odpovedel? Ze na ne nikdo neni zvedavej, ad si zustanou kde jsou, ze pak by papiraky uz nemuseli jezdit vubec ))))
Středa 7.10.2009 8:46
Podívejte se k Höfrům na výsledky z Litovle. Zajímavé.
Středa 7.10.2009 8:21
S modeláři z Ústí jseme se dohodli, že závody pořádané Č.T. nebudou kolidovat se závody F3B.
F3B budou mít pravděpodobně jeden český závod!!!!!
Samozhřejmě, že si nepřijedou zaběhat!!, ale zalétat na navijáku.
Středa 7.10.2009 6:20
Ještě bych přidal jednu věc ze sobotní soutěže. A to větší počet soutěžících. Jak bylo vidět, rádi se takové to soutěže zúčastnili i piloti F3B. Předpokládám, že k.k. z Týnce by nepřijel, kdyby byla soutěž jen na ruční vlek. Přijeli ve dvou a za normálních okolností by musel schánět další dva pomocníky.
Pondělí 5.10.2009 18:55
Přesně tak. Když je vůle, tak to jde celkem bez potíží.
Neděle 4.10.2009 21:51
2 Zdenek: Presne tak, tohle jsou ty zakladni pravidla. Po rucnim vleku OKAMZITE STAHNOUT SILON, jako u F3J, u navijaku DOMOTAT PADAK DO KLADKY. Muze se stat ze treba pretrzeny silon zustane lezet prez ostatni silony (u navijaku muze prasknout mezi navijakem a kladkou a padacek ten dlouhy kus nedokaze odtahnout mimo), tak v tom pripade snad neni problem nahlasit casomericovi CROSS-LINE, nestartovat a pozadat o opravu. Takovych pripadu by ale bylo pri dodrzovani vyse uvedenych pravidel minimum.
Neděle 4.10.2009 21:40
Na naší soutěži jsem diskutoval s K. Kotoučem o problému padajících vlasců těch, kteří vlekají ručně, přes vlasce od navijáků. To podle jejich zkušeností téměř pravidelně vede k přepájení navijákového vlasce u kladky. A to je důvod, proč P. Cejnar je proti zavedení navijáků do V2 a současnému ponechání “ručního” vlekání a případně i kumicuku. Já v tom ale zas takový problém nevidím, protože uvedené nebezpečí se dá organizačně vyloučit, vymezením stanovičť pro ruční vlek na jejich závětrnou stranu. Potom vlasce těch, kteří nestačí při stahování běžet, přes navijákoévé vlasce padat nebudou.
Zavedení další kategorie, jak je uvažováno, povede k dalšímu rozmělnění již tak úzké skupiny soutěžících a to by situaci , která nastává, ještě zhoršilo. Proč to v polovině Evropy jde a my zase budeme hledat svoji cestu a budeme dlouho nacházet vymyšlené a dokonce i vyzkoušené. Zd.